תאריך: 25.01.2016
חוק" 3 הדקות " למענה של חברות התקשורת אולי נשמע טוב , אך מה באמת קורה בפועל ?
ביוני 2015 נכנס התיקון לחוק הגנת הצרכן "חוק 3 הדקות" בו
מחוייבות חברות התקשורת :
-
למענה אנושי תוך 3 דקות ,
-
אפשרות להשארת הודעה תוך 2 דקות
-
לחזור ללקוח תוך 3 שעות מרגע השארת ההודעה .
יחד עם זאת במידה והחברה חזרה ללקוח והוא לא ענה ,החברה מחוייבת
לעדכן אותו בהודעת טקסט שלא ניתן היה להשיגו ועליו ליצור קשר מחדש עם החברה.
משהתבשרנו על "חוק 3 הדקות" היה נראה שהגיע לקיצו ההמתנות הארוכות והמתסכלות
למענה בחברות התקשורת השונות.
לעומת זאת בדיקה של "תכנית חסכון " בערוץ 2 מראה שלא כל הנוצץ זהב.
הכתבה מציגה מקרים בהם לקוחות של הוט אשר פנו למוקד לקבל שירות
והשאירו פנייה לחזרה, קיבלו להפתעתם הודעה שניסו להשיגם שבפועל לא התקשרו כלל.
כשהתקשרה הלקוחה לחברת הוט לברר את פשר ההודעה , נציגת הוט הסבירה שאולי הלקוחה
היתה באיזור בלי קליטה או לא הייתה בארץ ולכן לא היה ניתן להשיגה.
מנהלת מחקר אמון הציבור המופיעה בכתבה טוענת שיש נסיון של חברות התקשורת לעקוף
את החובות המוטלות עליהם במסגרת התקנות החדשות של השירות הטלפוני.
לסיכום ,
אתר "תשווה לי" סבור ובטוח שמקרים כאלו אינם מעידים על הכלל ,
אבל במידה וקיבלתם הודעה מחברת תקשורת כזו או אחרת שניסו להשיגכם ללא הצלחה ,
למרות שהיים זמינים ואין עדות לשיחות שלא נענו, לא בטוח שאתם אשמים ,יש סיכוי שלא ניסו כלל.
לצפייה בכתבה לחץ כאן