התחרות מתקרבת לשוק הטלוויזיה הרב ערוצית

תאריך: 10.12.2014

רמי לוי מתכנן להשיק בקרוב את הטלוויזיה הרב ערוצית רמי לוי TV. סלקום כבר לקראת השקה ,מה זה אומר לגבינו וכמה נשלם ?

מאת - תשווה לי

רמי לוי לא נח לרגע וכבר מתכנן את רעידת האדמה הבאה. והפעם: טלוויזיה רב ערוצית.
רמי לוי, זה שמאחוריו רפרטואר מרשים של מהפיכות צרכניות ששינו את פני המפה בישראל,
מגיח שוב עם ההפתעה הבאה: טלוויזיה תמורת כ 90 - 60 ₪ בלבד לחודש!

מי, מה, למה, כמה ומתי?

בימים האחרונים חשף האתר TheMarker את הפרטים העיקריים העומדים מאחורי
המיזם החדש,רמי לוי מתכנן להשיק בקרוב ממש, בינואר 2015, את הטלוויזיה
הרב ערוצית שלו - רמי לוי TV  - אשר תוצע באינטרנט, כגורם מתחרה לחברות YES  והוט.

תעריפים סופיים טרם פורסמו, אך הכיוון הכללי הוא רף של 90 - 60 ₪, רף אשר אמור להיות נמוך
גם בהשוואה לתעריפים של הוט ו - YES, וגם בהשוואה לתעריפיהן הצפויים של פרטנר וסלקום המתעתדות
ליטול גם הן חלק בתחרות בעתיד הלא רחוק.

עבור ממיר, יידרשו הלקוחות לשלם באופן חד פעמי סכום שינוע בין 300 - 250 ₪. את הממירים ניתן יהיה
לרכוש בחנויות רמי לוי סלולר, כמו גם ברשתות אלקטרוניקה ומחשבים. מעבר לכך, רמי לוי מתעתד להקים
שירות לקוחות ייעודי לנישת רמי לוי TV.

מה יכלול ההיצע של רמי לוי?

מעבר ל-6 ערוצים החינמיים הניתנים בעידן פלוס ( 1,2,10,33, חינוכית 23 וערוץ הכנסת). ,
רמי לוי מתכוון להפעיל 5 ערוצים לינאריים, שישדרו תכנים באופן רצוף, כולל סרטים, סדרות, ילדים,
טבע וערוץ נוסף. והאיכות? FULL HD.

רמי לוי עומד לבסס את עיקר השירות על תכנים לפי דרישה (VOD) ולהציע שירותי VOD  חינמיים
בהיצע רחב של אלפי שעות תוכן במגוון תכנים, כמו היסטוריה, טבע, סרטים, ילדים, ועוד.

ומה אומרות המתחרות?

בינתיים, YES והוט אינן ממהרות להילחץ, מכיוון שבשלב ההתחלתי, השירות שמציע רמי לוי אמור
להיות בסדר גודל מצומצם ביותר. עם זאת, רמי לוי לא מתכוון לשקוט על השמרים ומתעתד להרחיב
את השירותים באופן משמעותי בהמשך הדרך.

ומה זה אומר לגבינו?

במצב השוק הנוכחי, הוט ויס מחויבות לחבילות יסוד בסדר גודל של עשרים ושלושה ערוצים,
תמורת 120 ₪ לחודש. בנישת שירותי הטריפל של הוט, 199 ₪ הם המחיר הנמוך ביותר שתוכלו למצוא.
תוספת של שירותי VOD מעבר לחבילת היסוד של יס כרוכה בתוספת של 25 ₪ בחודש, ואילו הוט איננה
מאפשרת כלל להכליל שירותי VOD בחבילת היסוד שלה.

רמי לוי יוצא מתוך נקודת הנחה שמרבית הצפייה בשעות הפריים טיים מתבצעת בערוצי הברוד קאסט החינמיים.
ולכן, כאנטי תזה לחברות הלוויין והכבלים שמציעות חבילות רחבות ויקרות, הכוללות מבחר ערוצים גדול,
ביניהם רבים בלתי שימושיים, רמי לוי מעדיף לדבר אל הכיס של הישראלי הממוצע, ומציע חבילה מצומצמת יותר,
אך זולה הרבה יותר.

ומה עם החברות האחרות?

חברת סלקום ורמי לוי היו הראשונים בישראל שגיבשו מוצר טלוויזיה מבוסס אינטרנט - OTT, השונה
ממוצרי הטלוויזיה של הוט ויס, אשר משודרים ברשת נפרדת וייעודית לטלוויזיה. פרטנר מתעתדת גם
היא להיכנס לתחרות, אך עם זאת, קיים עיכוב משמעותי בהליך הכניסה של החברות לשוק הטלוויזיה.

כזכור, רפורמת השוק הסיטונאי עליה חתם השר גלעד ארדן מחייבת את הוט ואת יס לאפשר לחברות נוספות
להשתמש בתשתיות שלהן תמורת מחיר קבוע מראש, אך בפועל, בשל אי הסכמה בין הגורמים המעורבים אודות
תעריף תעבורת האינטרנט, נוצר מצב בו הרפורמה מתעכבת. רמי לוי, עם זאת, איננו ממתין להסדרה של השוק
הסיטונאי, וערוך לשידור באינטרנט כבר בחודש הקרוב, עם תחילת השנה הבאה.

ומה עוד?

- איכות הקליטה: רמי לוי עומד להתבסס על עידן פלוס, שאיכות הקליטה שלה, כידוע, לגמרי לא משהו.
השר ארדן פעל באחרונה לחקיקה אשר תחייב את הרשות השנייה לשדר את הערוצים החינמיים של עידן פלוס
באינטרנט ולאפשר לפלטפורמות החדשות לעבור לשדר באינטרנט.
אך בישראל, כמו בישראל, הממשלה התפרקה והיוזמה נתקעה. כך שבינתיים, זה מה יש מבחינת  רמי לוי.

- הממיר: רמי לוי מתעתד להציע ממירים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד. המערכת עתידה להיות
פתוחה בחלקה למשחקים, למייל ולגלישה בפייסבוק, כמו גם ברשתות חברתיות אחרות. אפליקציה לטאבלט
ולסמרטפון תאפשר צפייה בתכנים מרחוק, ותהיה גם אופציה להקלטה. במקביל, המערכת עתידה להיחסם
לאפליקציות אחרות, וזאת במטרה למנוע העתקה של תכנים.

תגובה שלך
פנייה לנציג
לקבלת מבצעים חמים
 
פנייה לנציג
לכבוד:
פנייה בנושא: