הרשת החברתית של בזק תאפשר גלישה חופשית וחינמית ללקוחות בזק מחוץ לביתם. אז איך זה יעבוד?
מאת - מערכת "תשווה לי"
הרשת החברתית של בזק אינה דומה לרשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, טוויטר וכד'.
משמעות הרשת החברתית של בזק היא רשת אינטרנט אלחוטית ציבורית וחברתית.
מטרת המיזם, אשר שמו הוא Bezeq Free WiFi היא לאפשר גלישה חופשית וחינמית
ללקוחות בזק בעת שימוש באינטרנט בזמן שהם מחוץ לביתם.
מה בדיוק הכוונה, וכיצד ישפיע הדבר על תרבות הגלישה בארץ? יתרה מכך- האם זה יעבוד?
רשתות מסועפות
קהל היעד של השירות החדש הוא כל אותם לקוחות בזק המשתמשים ברשת האינטרנט
בסמארטפון, טאבלטים ובמחשבים ניידים מחוץ לביתם. המוצר החדש של בזק מאפשר חיבור חינמי
לאינטרנט ללא חבילת גלישה מהמפעיל הסלולרי או תשתית אינטרנטית אחרת.
איך זה עובד?
החיבור לאינטרנט נעשה על קווי ההתחברות של המשתתפים הביתיים תוך ניצול חלק קטן
מחבילת הגלישה שלהם. כלומר, כל לקוח ביתי משתף באופן מאובטח חלק מחבילת הגלישה שלו.
מבחינה טכנית, משמש כל נתב ביתי שלוקח חלק במיזם, כנקודת גישה לרשת (Hotspot).
בתמורה לכך הוא מקבל גישה חופשית וחינמית לגלישה בכל רחבי הארץ. הגלישה ברשת
האלחוטית החברתית הינה מאובטחת ונפרדת מהרשת הפרטית, מה שמבטיח שלא תעשה
גלישה לרשת הביתית של הלקוח שמשתתף במיזם.
בפועל, כשהלקוח נמצא מחוץ לביתו וברצונו להתחבר לרשת החברתית, עליו לחפש רשת פתוחה
בשם Bezeq Free שאליה הוא יוכל להתחבר עם שם משתמש וסיסמא שהוגדרו מראש
בתהליך הרישום לרשת.
שת"פ עם בתי עסק:
על מנת להתחיל עם מסה גדולה של נקודות גישה כאלה ברחבי הארץ,
יצרה בזק שת"פ עם בתי עסק גדולים בפריסה ארצית. חלק מבתי העסק אשר לוקחים
חלק במיזם: המשביר לצרכן, רשת באג, פיצה האט, רנואר, איל מקיאג' ועוד.
החזון:
בבזק מקווים בהמשך הדרך לחבר את כל 850 אלף לקוחות האינטרנט שלה עם הנתבים האלחוטיים,
המהווים נקודות גישה פוטנציאליות. כל לקוח שיתן את הסכמתו לשיתוף חלק קטן מחבילת הגלישה שלו,
יקבל אפשרות לגלוש ברשתות אלחוטיות של משתתפים אחרים שהצטרפו גם הם לשירות.
בנוסף, הוא יקבל אפשרות לגלוש באופן חופשי ובחינם ברשתות שבזק יצרה איתם שיתוף פעולה ברחבי הארץ.
המטרה הסופית היא לקיים רשת אינטרנטית אלחוטית יציבה בכל רחבי הארץ.
השקת הרשת ב-24.7.2012: בחודשים שלפני השקת השירות ערכה בזק ניסוי בשימוש בו
בשיתוף מאות משתתפים מכל רחבי הארץ. בעשרה הימים הראשונים שלאחר ההשקה הצטרפו
אליו מעל עשרת אלפים לקוחות. 16% מהמצטרפים מהעיר תל אביב, מירושלים 12%,
מראשון לציון כ-9% ובמקום הרביעי פתח תקווה עם 7%. שאר המצטרפים מתגוררים
במגוון ערים מחיפה בצפון ועד באר שבע בדרום.
כעת לא נותר אלא לצפות בתהליך, ולראות האם הוא מוכיח את עצמו. מבחינת חדשנות בזק
הציבה רף גבוה למדי, שעשוי לסחוף משתמשים רבים, אם יגלו כי יש ברשת החברתית הזו
ערך מוסף של ממש עבורם. עד אז, גלישה נעימה.