תאריך: 18.07.2012
מגמה של תוכניות סלולר ללא הגבלה מציעים לנו מכל כיוון ,מה אנחנו כצרכנים אמורים להבין מכך ?
מאת - מערכת "תשווה לי"
אביב סלולרי חדש? כניסתן של שתי מפעילות תקשורת חדשות,
הוט מובייל וגולן תקשורת, עם ההצעה לשווק חבילות סלולריות ללא הגבלים והתניות,
מסחררות את ראשו של הצרכן הישראלי ששנים חי בתסכול נוכח החבילות הבלתי ניתנות
להבנה שהציעו לו ספקיות הסלולר הותיקות, שלא לדבר על החשבוניות העלומות להן
נדרש תואר הנדסי בכיר על מנת לפענח את פשרן.
האם זהו תחילתו של עידן סלולרי חדש? מה המשמעויות של כניסתן של ספקיות הסלולר
החדשות, וההשלכות של כניסה זו לענף התקשורת על הספקיות הותיקות?
סלולריות או לא להיות
לא די בכניסתן של שתי חברות חדשות אל שוק הסלולר, גם מפעילים וירטואליים
הצטרפו למסיבה. אם עד עתה נחו שלוש חברות הסלולר הותיקות, פרטנר, סלקום ופלאפון
על זרי הדפנה בשקט יחסי, כיום עושה רושם כי זרי דפנה אלו התחילו להצמיח קוצים, ואותן
חברות ותיקות החלו משנות מגמה אף הן ולהוזיל מחירי חבילות באופן חסר תקדים.
על מנת לעשות סדר בדברים, נציין כי נכון לחודש יולי השנה, שוק הסלולר כולל את שלוש
החברות הותיקות- סלקום, פרטנר ופלאפון. במאי השנה התווספו לשוק הסלולר שתי חברות
סלולר נוספות וחדשות- גולן תקשורת והוט מובייל. שתי חברות אלו זכו במכרז של משרד
התקשורת ובשני תדרים חדשים. חברות אלו רשאיות לרשת את הארץ לצידן של שלוש החברות
הותיקות.
לפי הצפי, בתוך כשנתיים יאחזו שתי החברות החדשות בכשבעה אחוזים מפלח הצרכנים הפרטיים.
משמעות הדבר כי לפחות בשנתיים הקרובים אנו צפויים להורדת מחירים גם בקרב החברות הותיקות.
צוברים תאוצה- גם הוירטואליים לא טומנים ידם בצלחת
לא רק שהתבשרנו על שתי חברות הסלולר החדשות, גם למפעילים הוירטואליים יש מה לומר בנושא.
מפעילים וירטואליים הן חברות סלולר שאין להן תשתית עצמאית והן משתמשות בתשתית קיימת
של אחת מהחברות הסלולריות הותיקות. גם חברות אלו נדרשו לקבלת רשיון ממשרד התקשורת.
החברות הוירטואליות שהצטרפו לאחרונה לשוק הסלולר, הן רמי לוי תקשורת, הום סלולר ויו פון.
אין ספק כי כניסת אותם מפעילים וירטואליים לשוק הרעידה כמה סיפים באמות החברות הותיקות.
סלקום הציעה כסף ללקוחותיה רק כדי שלא יעזבו אותה, בעוד שבפלאפון הציעה מסלול זהה
למסלול אותו הציע רמי לוי ללקוחותיו החדשים. סצנת השיא בדרמה מענגת זו היתה הכרזת
החברות הותיקות על המגמה שלהן להציע מסלולים ללא הגבלה.
מביאים בשורות חדשות
מי שבאמת הביא את בשורת החבילות ללא הגבלה היו המפעילים הוירטואליים.
אלה הורידו מחירים בצורה חדה, מצאו פתרונות זולים ללקוחות המשתמשים במכשירי
דור שני ושלישי, ובעיקר ניתקו את הקשר הלא ברור הזה, בין מכשיר טלפון למסלול.
בזכות המגמות הללו מיהרו חברות הסלולאר הוותיקות ויצאו במבצעים שאולי היו צריכים
להיות קיימים כבר לפני שנים.
הדרמה הגיעה לשיאה כאשר גולן טלקום השיקה מסלול ללא הגבלה בעלות של 99 ₪ בלבד.
הוט מובייל לא נותרה חייבת והציעה ללקוחות מסלול זהה ב- 89 ₪. רמי לוי לא טמן ידו בצלחת
והכריז אף הוא על מסלול מיוחד ללקוחות המדברים בכמות בינונית ולא רק מועטה,
כפי שכיוון בתחילה. פלאפון הגיבה אף היא, והוציאה עוד מסלול ללא הגבלה, אולם יקר
יותר מהמשתתפים החדשים במשחק הסלולר.
מסלולים ונהנים
עבור הצרכן זהו עידן חדש הפועל ללא כל של ספק לטובתו. מגמת החברות הסלולריות
הותיקות לשווק חבילות ללא הגבלה היא חלום שהופך למציאות, זאת לצד הידיעה כי
התחרות היא עזה, ויחד עם הרפורמה החדשה שאינה מאפשר יותר לכבול את הצרכן
בהתחייבות לשלושים וששה חודשים, רק מקלה על הבחירה, ואותן חברות יודעות את זה.
לנו לא נותר אלא לעקוב אחר המסלולים החדשים המוצעים לנו ולהשוות ביניהם, ועל הדרך
גם ליהנות מחיזור עיקש של כל החברות הרוצות לשמר אותנו עימן. אולי עכשיו יהיה גם קל
יותר לקרוא את החשבונית ולהבין מה בעצם רשום בה.