לכבוד:
פנייה בנושא:
מה חדש?

כלכליסט : משרד התקשורת הורה לבזק להפסיק לשווק חבילות אינטרנט משולבות

גלובס : הוט מובייל חזרה להוביל את השוק הסלולרי עם 7233 מתניידים חדשים

מאקו : הוט מרחה לקוחות בטלפון - ועשויה לשלם מליונים

דף הבית   >  אינטרנט   >  מאמרים - אינטרנט   >  חשוב לדעת   >  הסוף ל "הוצאות הגבייה" הגבוהות של חברות התקשורת ?

הסוף ל "הוצאות הגבייה" הגבוהות של חברות התקשורת ?

תאריך: 26.07.2016
משרד התקשורת הודיע כי יש להגביל תעריפי חברות התקשורת בגין גביית חוב של לקוח . מה היה עד היום ? ומה המגבלות שמעוניין משרד התקשורת להטיל ?
מאת - תשוה לי

משרד התקשורת הודיע כי התקבל במשרדו תלונות רבות מהציבור
המעידות לכאורה על תשלומים "מנופחים" לחוברות התקשורת בגין חובות.

הסכומים הגבוהים כוללים , בין היתרריבית פיגורים והוצאות גבייה שנדרש המנוי
לשלם בשל טיפולו של מפעיל התקשורת בנוסף להסתייעות בעורכי דין חיצוניים.

משרד התקשורת פרסם שימוע בנושא כי בניגוד למצב כיום שבו כל חברה קובעת
מה התעריף לפי ראות עיניה וללא תחשיב, המשרד מתכוון להגביל את התעריף בגין
החובות ולהסדיר תשלום קבוע להוצ' הגבייה.

דוגמא להסדר החדש כפי שפרסםאם גובה החוב של הלקוח  -
100 -300 ₪ -הוצ' הגבייה המותרת תהיה רבע מהתעריף המינימלי המומלץ 58.75 ₪.
500 ₪ - הוצ' הגבייה המותרת תהיה 117.75 ₪ .
800 – 5000 ₪ הוצ' גבייה מקסימלית המותרת תהיה 176.5 ₪.

 

עד היום , לפי משרד התקשורת , מנויים שאיחרו בתשלום נגבה ריבית פיגורים
בשיעור גבוה ,והוצ' גבייה בסכומים גבוהים יחסית וזאת בנוסף על החוב והריבית,
ובכך הופך החוב הסופי שנדרש המנוי לשלם גבוה בצורה משמעותית מהחוב המקורי.

מטרות התקנות להבהיר כי תשלום ריבית פיגורים יעמוד על אחוז אחד בלבד ,בנוסף
להגביל את הסכום המרבי שניתן לגבות ממנויים בעד הות' גבייה כך שיהיה בשיעור מידתי.

צעד מבורך של משרד התקשורת אשר בא להקל על מנויים בעלי חוב שנדרשו לשלם סכומים
מופרכים בנוסף לחוב המקורי ככל שיהיה.

 

חברות התקשורת התבקשו להעביר את התייחסותן עד לשימוע בנושא.

ט.ל.ח. מצאתם טעות? שמעתם על מבצע חדש? שלחו לנו הודעה
תגובה שלך
שם מלא   דוא"ל   
תגובה